Surah Al-Ikhlas dan Terjemahannya

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Katakanlah (wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;

 

“Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;

 

“Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;

 

“Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya”.


Motivasi Diri ~ Kaya & Berjaya!!

Robert Kuok kekal terkaya di Malaysia

KUALA LUMPUR 16 Feb. – Robert Kuok mengekalkan kedudukannya sebagai orang Malaysia paling kaya, dengan aset bernilai RM45.7 bilion, walaupun kekayaannya susut 8.0 peratus, diikuti T Ananda Krishnan dan Tan Sri Teh Hong Piow dari Public Bank.

Tan Sri Lee Shin Cheng dari IOI Corporation Bhd mengekalkan kedudukan di tempat keempat manakala usahawan bumiputera terkaya di Malaysia ialah Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, di tempat kelima, demikian menurut laporan Malaysian Business mengenai 40 rakyat Malaysia paling kaya.

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Tan Sri Tony Fernandes berada pada kedudukan ke-15, dengan aset bernilai RM1.77 bilion. Malaysian Business berkata aset 40 orang paling kaya di Malaysia itu adalah berasaskan nilai pegangan mereka dalam syarikat-syarikat senaraian sehingga 20 Januari 2012. — BERNAMA

Bertawakallah kepada Allah

Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah-lembut kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.

(A-li’Imraan 3:159)

Tazkirah! ( Kebajikan )

Bukanlah perkara kebajikan itu hanya kamu menghadapkan muka ke pihak timur dan barat, tetapi kebajikan itu ialah berimannya seseorang kepada Allah, dan hari akhirat, dan segala malaikat, dan segala Kitab, dan sekalian Nabi; dan mendermanya seseorang akan hartanya sedang ia menyayanginya, – kepada kaum kerabat, dan anak-anak yatim dan orang-orang miskin dan orang yang terlantar dalam perjalanan, dan kepada orang-orang yang meminta, dan untuk memerdekakan hamba-hamba abdi; dan mengerjanya seseorang akan sembahyang serta mengeluarkan zakat; dan perbuatan orang-orang yang menyempurnakan janjinya apabila mereka membuat perjanjian; dan ketabahan orang-orang yang sabar dalam masa kesempitan, dan dalam masa kesakitan, dan juga dalam masa bertempur dalam perjuangan perang Sabil. orang-orang yang demikian sifatnya), mereka itulah orang-orang yang benar (beriman dan mengerjakan kebajikan); dan mereka itulah juga orang-orang yang bertaqwa.

(Al-Baqarah 2:177) |

Ingin Menjadi Pengedar EMAS??

Promosi Ulangtahun ke-3 GOLDCREST PAVILION

Daftar pengedar BARU hanya RM 1,000 Sahaja.

Tiada syarat belian minima. Sah mulai 13/02/12 hingga 13/5/2012

Berminat : Sila klik di http://www.gcp.com.my  

klik REGISTER

Diperkenalkan oleh : MOHAMMAD SAZMI B. SELAMAT  ID Pengenal : AD1089

Program Berniaga Tanpa MODAL!!!

http://www.coklat4u.com

Facebook : Coklat4u

Pengiat IKS perlu Sedia Hadapi Transformasi ( Buletin Utama – Selasa 24/1/2012)

tonton-home-channels-tv3-buletin utama (2012)-tue, jan 24 – Buletin Utama (2012) – Tue, Jan 24.

Industri Kecil Sederhana : Perusahan Coklat Buatan Tangan & Confectionery

       Syarikat : ZMI Industries,

Felda Sg. Tengi, Kuala Kubu Bharu,Selangor.

http://www.coklat4u.com

Buka Coca-Cola Buka Semangat

Hari nie cuaca kat luar panas betul,dekat 35 – 37 Celcius. Lepas sembahyang Jumaat sempat gak aku melayan tekak nie yg dahaga air sejuk….hehehhee, Coca-cola jugak menjadi pilihan hati🙂

Motor kesayanganku rosak kembali

Assalamualaikum,selamat pagi & dah nak masuk tenghari :)!

Pagi ni rutin harian aku macam biasa lah,pergi kerja kat Nilai,tepat jam 7.15pagi aku gerak ke opis mcm biasa.Dalam perjalanan dilebuhraya selepas tol Kajang menghala ke Seremban motor tibe2 tersengguk…pastu bunyi enjin yang terlampau kasar,aku pun berhenti ke tepi dan tengok ape yg terjadi,main2 minyak bunyi kasor betul,aku rase tak tepet bunyi ataupun timing change longgar….

Nasib ler boleh jugak dibawak motor tu,tapi tak boleh laju ler,kuar tol Bangi terus menuju ke kampung aku,lega jugak ler sebab die tak mati langsung….tengok bengkel tak bukak lagi,sekarang dah jam 12.00tghari pun tak bukak lagi,ade hal kot orang bengkel nie…harap2 kejap lagi bukak ler…kalau tak bukak mau esok aku TERcuti koje lagi……

 

Pameran & Promosi Coklat di Straits Quay,Tanjung Pinang,Penang,Malaysia.

Bukit Bendera,Penang

Tanglung

Pemandangan Bandar Georgtown,Penang

Pameran & Promosi Coklat

Chocolate Fountain – Strawberi Celup Coklat🙂

Sup Daging + Roti Benggali ( Kedai Sup Hameed )

Nasi Kandar Line Clear

Tetap berbaris walaupun nama restoran line clear🙂

Parking Kapal Layar & Bot Mewah di Straits Quay

Straits Quay,Tanjung Pinang,Georgtown

Pesembor kat Padang Kota Lama

Shafiq siap bawak flyer makanan yang terbaik di PENANG!

Masjid Kapitan Keling,Penang

Nasi Kandar Beratur,Jalan Masjid Kapitan Keling

Nasi Kandar